Julkalendern 2022 - Kunderna har sagt sitt
Butikerna har spelat sista rundan av ”Last Christmas”, ”Whamageddon” är över, och det är dags att börja packa ihop julpynt och julgran om du inte redan påbörjat vårstädningen. Det innebär inget mindre än att julen har sagt sitt för i år, och med det sagt är det dags att kika på resultaten från årets adventskalender!
Introduktion
Efter försäljningen av julkalendern skickade vi ut en undersökning för att ta reda på vad ni tyckte. Vi fick in flera värdefulla svar, och informationen kommer att hjälpa oss att förbättra kalendern inför nästa vinter - nedräkningen har nämligen redan börjat. Med det sagt vill vi tacka för er medverkan!
Men nog om det, och nu till resultaten!
Sammanfattning
- De allra flesta köpte julkalendern till sig själv
- Av en skala om 1–5, fick julkalendern 3,4 i betyg.
- LOOP Red Chili Melon blev både kundernas favorit och den största överraskningen.
- Över 35% av kunderna har kanske hittat en ny favorit och köpt en av kalenderns dosor efter att ha provat den, där LOOP dominerar med första- och andraplatsen med sina smaker Red Chili Melon & Jalapeño Lime.
*Data hämtad från undersökning bestående av 377 respondenter
Resultaten är inne!
- Enligt resultaten, var det först och främst flest som köpte julkalendern till sig själv med hela 76,7 %. Det var dock 23,3% som kanske hade lite extra julkänsla och köpte kalendern till någon annan.
- Vi frågade även om hur man skulle betygsätta kalendern utifrån en skala om 1–5. Det genomsnittliga betyget blev 3.4.
- Favoritdosan blev den populära LOOP Red Chili Melon som låg gömd i lucka nummer 11. På andra plats hamnade LOOP Jalapeño Lime som låg i lucka 18. På tredje plats hamnade HELWIT Cola som gömde sig bakom lucka 6.
- Den dosa som överträffade förväntningarna mest var den omåttligt populära LOOP Red Chili Melon. Därefter var ACE Guarana Chili Boost och XQS Blueberry Mint otippade favoriter. HELWIT Cola hamnade på fjärde plats i denna lista.
- Det var 36,2 % som köpte en av dosorna igen efter att ha provat den i kalendern. De mest populära smakerna värda att köpa igen var LOOP Red Chili Melon, LOOP Jalapeño Lime, XQS Blueberry Mint och HELWIT Cola.
- Sist men inte minst, frågade vi vad ni skulle vilja förändra inför nästa års kalender, och det mest framträdande svaret var mindre mintsnus. Därefter önskades mer starkt snus och mindre minisnus. Värdefull feedback som vi tar med oss!
Årets överraskning och favorit
Årets överraskning blev den omåttligt populära LOOP Red Chili Melon som faktiskt lanserades under hösten 2022. Produkten har en smak av frukt blandat med hetta. Nikotinportionerna har en stark nikotinhalt om 15 mg/g, och kommer i slim-format.
Alla luckor och dosor från årets snuskalender
Lucka |
Produkt |
#1 |
|
#2 |
|
#3 |
|
#4 |
|
#5 |
|
#6 |
|
#7 |
|
#8 |
|
#9 |
|
#10 |
|
#11 |
|
#12 |
|
#13 |
|
#14 |
|
#15 |
|
#16 |
|
#17 |
|
#18 |
|
#19 |
|
#20 |
|
#21 |
|
#22 |
|
#23 |
|
#24 |