Ring oss08 525 157 60 Idag: 09.00-16.00
Alexander Gustafssons snus lanseras på Snusbolaget

General & Göteborgs Rapé One – Alexander Gustafssons snus lanseras på Snusbolaget

Nu lanseras Göteborgs Rapé One och General One på Snusbolaget.

 

Produkterna finns tillgängliga på Snusbolaget från och med i dag (2017-08-14). Det är tre snussorter som lanseras. Dessa är: Göteborgs Rapé One White och General One White i vita portioner och General One i originalportioner. Alla tre sorter har en nikotinhalt på 14 mg/g. I övrig detaljhandel släpps de här produkterna under vecka 37.

–    För mig var det viktigt med en stor, stark och smakrik prilla som levererar i både styrka och tobakssmak, och det har gått riktigt bra tycker jag. Det är även kul att se att testlanseringen blev lyckad, säger Alexander Gustafsson.

Alexander Gustafssons snus lanseras på Snusbolaget


Inför lanseringen har Swedish Match arbetat med marknadsanalyser genom att bland annat göra en testlansering. I maj såldes One-produkterna under namnen Göteborgs Rapé 22 och General 22 i begränsat antal på Snusbolaget, och i ett fåtal andra affärer. Under och efter testet bedömdes kundnöjdhet och ett antal andra faktorer inför den breda lanseringen. Både General och Göteborgs Rapé One fick i maj ett bra mottagande av konsumenterna.

–    Det faktum att vi använt en ny produktionsteknik och arbetat med bred marknadsanalys har gjort detta till en stor lansering för oss, men det har verkligen blivit precis så bra som vi hoppats, säger Patrik Hildingsson, kommunikationschef på Swedish Match.

Alexander Gustafssons snus lanseras på Snusbolaget

–    Vi har samarbetat med externa aktörer tidigare, men självklart har den här med Alexander varit lite speciell då han är känd från sportvärlden samtidigt som han är en vanlig snusare med stort engagemang. Vi valde, efter diskussioner med Alexander, att ta in hans input i arbetet. Han har faktiskt haft ett ord med i alltifrån portionsstorlek till design, och vi tycker arbetet har gått oerhört bra, fortsätter Patrik Hildingsson. 


Sammanlagt har 14 olika tobakssorter använts för One-produkterna. Genom en ny metod att förädla den tobaken till färdigt snus, har Swedish Match fått fram en fluffigare och mer smak- och nikotinstark upplevelse. Ett nytt sätt att packa prillorna, och ett nytt portionspapper, ger även en mjukare, fylligare och mer följsam snusupplevelse.

 – General och Göteborgs Rapé One ligger prismässigt i det segment vi kallar för Modern Premium, det vill säga mittemellan våra klassiska premiumprodukter och produkter som till exempel Kaliber. Vi siktar på att höja kvalitet och smak för prismedvetna snusare, och det tror jag att vi kommer att uppnå med General One och Göteborgs Rapé One, säger Patrik Hildingsson.

Tre nyheter från två av Sveriges största snusvarumärken. Vilken sort väljer du? Kommentera gärna!



De kommentarer som görs i Snusjournalens kommentarsfält förhandsgranskas och godkänns av Snusbolaget innan publicering.